Sponsor

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

recent

Πότε είναι καλή η διαιτησία σε ένα αγώνα και σε ποια λάθη πέφτουν οι ρέφερις; (τα ξεκαθαρίζει μεγάλος και έμπειρος διαιτητής...)

Ποιο είναι το σύνηθες λάθος των διαιτητών στους αγώνες; Πότε η διαιτησία θεωρείται πετυχημένη; Επηρεάζεται ο διαιτητής από την έδρα. Υπαρξιακά διαιτητικά ερωτήματα, τα οποία και απαντήθηκαν από γνωστό και έμπειρο διαιτητή. Αναφερόμαστε στον...
Κώστα Μητσόπουλο, ο οποίος στόλισε τα γήπεδα του μπάσκετ με την παρουσία του

Το ioanninabasket.gr εξασφάλισε μία αποκλειστική συνέντευξη από τον Κώστα Μητσόπουλο...έναν γιαννιώτη, που τα τελευταία είκοσι χρόνια ασχολήθηκε με την διαιτησία φθάνοντας μέχρι τα σαλόνια της Α1 και τα γήπεδα των δύο "αιωνίων".

Εδώ και λίγους μήνες σταμάτησε να διαιτητεύει, καθώς συμπλήρωσε το 50ο έτος της ηλικίας του και εμείς δεν χάσαμε την ευκαιρία να μας δώσει την πρώτη του συνέντευξη, έχοντας κρεμάσει τη σφυρίχτρα του...

Ο Κώστας Μητσόπουλος γεννήθηκε στα Ιωάννινα το 1966. Σε ηλικία 14 ετών ξεκίνησε στο παιδικό τμήμα του ΑΓΣΙ και αυτή ήταν και η πρώτη του επαφή με το μπάσκετ. Σταμάτησε σε ηλικία 30 ετών και έκτοτε ασχολήθηκε με τη διαιτησία. Αξιολογήθηκε στη Γ΄ Εθνική κατηγορία το 1996 και στην Α1 το 2002, όπου και παρέμεινε μέχρι το 2016 όταν και σταμάτησε.

Τι κάνεις, πού βρίσκεσαι και με τί ασχολείσαι αυτόν τον καιρό;

Είμαι καθηγητής φυσικής αγωγής και είμαι αποσπασμένος στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων .Όσο αφορά στο κομμάτι της διαιτησίας αυτή τη στιγμή και με το τέλος της ενεργής μου δράσης είμαι πρόεδρος του συνδέσμου διαιτητών βορειοδυτικής Ελλάδος και παράλληλα ορίζομαι και ως παρατηρητής διαιτησίας σε αγώνες Α1 εθνικής κατηγορίας.

Ποιες θεωρείς τις κυριότερες στιγμές στην καριέρα σου;

Υπήρχαν αρκετές σημαντικές στιγμές στην καριέρα μου αλλά  αυτές όμως που μου έμειναν είναι: α) το 2000 όταν διαιτήτευσα στο ΟΥΡΓΚΙΟΥΠ της Καππαδοκίας τον τελικό του παγκοσμίου σχολικού πρωταθλήματος μεταξύ του Ισραήλ και της Σλοβενίας β) το 2015 τον τελικό του κυπέλλου Ελλάδος γ) η συμμετοχή μου στους τελικούς play-off του ελληνικού πρωταθλήματος και τέλος δ) ιδιαίτερη τιμή και ξεχωριστή στιγμή για μένα, αποτέλεσε η συμμετοχή μου το 2016 στα φιλικά παιχνίδια της Εθνικής ομάδας.

Ποιο ματς θα ήθελες να ξανασφυρίξεις αν σου δινόταν η ευκαιρία;

Σίγουρα οι αγώνες μεταξύ του Ολυμπιακού και του Παναθηναϊκού είναι ιδιαίτεροι και αποτελούν τιμή και αναγνώριση για τον κάθε διαιτητή που συμμετέχει.

Ποιον παίκτη και ποιον διαιτητή είχες ως πρότυπο στην καριέρα σου;

Περνώντας από διάφορα στάδια της ηλικίας μου, τα πρότυπα ήταν πολλά. Όταν ξεκίνησα το μπάσκετ  δεν μπορώ να μην αναφερθώ στους παίκτες της ανδρικής ομάδας  του ΑΓΣΙ,  που ήτανε έφηβοι τότε, μεταξύ αυτών ο Νίκος Φιλίππου, ο Ζήσης Χατζής που όλοι οι μικροί εκείνη την εποχή τους θαυμάζαμε.

Στην συνέχεια, όπως όλοι μας, “μεγαλώσαμε” και θαυμάζαμε τους “τεράστιους” Γκάλη, Γιαννάκη, Φασούλα, Χριστοδούλου κλπ. Τέλος θέλω να πω ,πώς ήμουν πολύ τυχερός που συμμετείχα με την ιδιότητα του διαιτητή σε πρωταθλήματα γνωρίζοντας έτσι από κοντά μεγάλους αθλητές και χαρακτήρες όπως ο Αλβέρτης, ο Διαμαντίδης, ο Πρίντεζης , ο Σπανούλης, ο Μπουρούσης και σταματώ εδώ την αναφορά ,γιατί είναι τόσοι πολλοί, που δεν θέλω να αδικήσω και να ξεχάσω κανέναν.

Όσο αφορά στο κομμάτι της διαιτησίας οι Έλληνες διεθνείς διαιτητές και οι παλαιότεροι και οι τωρινοί ανήκουν στην ελίτ της παγκόσμιας διαιτησίας και μπορώ να πω, πώς από τον καθένα ξεχωριστά πήρα πράγματα τα οποία στην συνέχεια με βοήθησαν να φτάσω στο επίπεδο που έφτασα. Θα ήταν παράληψή μου όμως να μην αναφερθώ και στους μη διεθνείς συναδέλφους μου, που και αυτοί με τον τρόπο τους και τη συναδελφικότητα τους βοήθησαν στην εξέλιξή μου.

Ποιο είναι το πιο συχνό λάθος που κάνουν οι διαιτητές σήμερα;

Θεωρώ ότι το πιο συχνό λάθος που κάνουν οι συνάδελφοί μου είναι ότι τις περισσότερες φορές, εκτός φυσικά των επαγγελματικών κατηγοριών Α1 – Α2,  η προετοιμασία που κάνουν για τον αγώνα που έχουν οριστεί να διαιτητεύσουν είναι ελλιπής. Το να λειτουργείς λοιπόν με επαγγελματικό τρόπο από την αρχή της καριέρας σου αποτελεί το “κλειδί” για την μετέπειτα εξέλιξή σου.


Έχεις υποπέσει σε λάθος που έκρινε έναν αγώνα; Ποιος ήταν αυτός;

Θα ήταν ψέμα να πω ότι δεν έχω κάνει ποτέ λάθος, αλλά όμως ευτυχώς κανένα τόσο σοβαρό ώστε να αλλοιώσει το αποτέλεσμα του αγώνα.

Στην τελευταία σου χρονιά σφύριξες σε δύο τελικούς Ολυμπιακός-Παναθηναικός...τι το ιδιαίτερο έχουν αυτά τα παιχνίδια;

Στα παιχνίδια αυτά το ιδιαίτερο είναι η ατμόσφαιρα που δημιουργεί ο φίλαθλος κόσμος. Το να διαιτητεύεις τελικούς ελληνικού πρωταθλήματος απαιτεί κατάλληλη ψυχολογική προετοιμασία ώστε να μην επηρεάζεσαι από την ατμόσφαιρα και τη πίεση που δημιουργείται από τους χιλιάδες φιλάθλους όταν βρίσκεσαι ανάμεσα στους. 

Πότε μία διαιτησία ενός αγώνα θα πρέπει να χαρακτηρίζεται σωστή-καλή;

Καλή διαιτησία είναι αυτή που όταν τελειώνει ο αγώνας δεν θυμάται κανείς τους διαιτητές.

Επηρεάζεται τελικά ο διαιτητής από την έδρα;

Στο ψηλό επίπεδο (Α1-Α2 κατηγορία), είναι πολύ δύσκολο να επηρεαστεί ο διαιτητής από την ατμόσφαιρα της έδρας. Όμως σε χαμηλότερες κατηγορίες, όπου οι διαιτητές είναι στην αρχή της καριέρας τους και όντας άπειροι, μπορεί ίσως αυτό κάποιες φορές να συμβεί.

Ποιος παίκτης ή προπονητής όποτε σου διαμαρτύρονταν, τις περισσότερες φορές ειχε δίκιο;

Η κάθε διαμαρτυρία είχε να κάνει με τη γνώση όσο αφορά το κομμάτι της διαιτησίας που είναι πολύ ιδιαίτερο. Υπάρχουν τόσο προπονητές όσο και παίκτες που διαμαρτύρονται για να διαμαρτυρηθούν. 

Όμως τόσο ο κ. Ίβκοβιτς όσο και ο κ. Ομπράντοβιτς τις φορές που διαμαρτύρονταν έντονα μπορεί να είχαν και δίκιο. Οι διαμαρτυρίες των παικτών στην Α1 είναι κυρίως χλιαρές, γιατί είναι επαγγελματίες και έχουν βγάλει το κομμάτι αυτό από μέσα τους. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να τους ακούς και να τους σέβεσαι.

Τελικά το να εχεις παιξει μπασκετ σε υψηλό επίπεδο βοηθάει στο να ξεχωρίσεις ως διαιτητης;

Σίγουρα όταν γίνεσαι διαιτητής- αφού πρώτα έχεις παίξει μπάσκετ- σε βοηθάει, γιατί γνωρίζεις τη ψυχολογία τόσο των προπονητών όσο και των παικτών. 

Για ποιο λογο καποιος να θέλει να γίνει διαιτητής;

Οι λόγοι μπορεί να είναι πολλοί, όμως το να κατορθώσεις να φτάσεις να διαιτητεύεις στην κορυφαία κατηγορία της χώρας σου αποτελεί τιμή, καταξίωση, αναγνώριση και ικανοποίηση της επίπονης προσπάθειας που καταβάλεις για να το πετύχεις.


Υπάρχουν διαιτητές με προοπτικές αυτή τη στιγμή στην πόλη μας;

Υπάρχουν αρκετά νέα παιδιά με προοπτικές στην περιοχή μας αλλά χρειάζεται να δουλεύουν συνέχεια και να έχουν υπομονή. 

Ποια είναι τα μπασκετικά πλάνα σου από δω και πέρα;

Με το τέλος της ενεργής μου δράσης έχω περισσότερο χρόνο για να παρακολουθώ αγώνες τόσο σε τοπικό όσο και εθνικό επίπεδο. Αυτό μου δίνει τη δυνατότητα να βρίσκομαι κοντά στους διαιτητές που ορίζονται σε αυτούς.

Προσπαθώ όταν μου δίνεται η ευκαιρία να τους μεταφέρω τις γνώσεις μου και τις συμβουλές μου όπως αυτές μεταφέρθηκαν σε μένα παλαιότερα από τους συναδέλφους μου.


Από ποιό πόστο πιστεύεις πως μπορεις να βοηθήσεις το γιαννιώτικο μπασκετ;

Θεωρώ αν κάποιος θέλει να βοηθήσει στην ανάπτυξη του Γιαννιώτικου μπάσκετ δεν είναι απαραίτητο για να το κάνει να βρίσκεται σε κάποιο πόστο. 

Για παράδειγμα και ο απλός φίλαθλος με την παρουσία του στους αγώνες το πετυχαίνει.

Παρόλα αυτά επειδή στάθηκα τυχερός και μπόρεσα να φτάσω εδώ που έφτασα είμαι έτοιμος να βοηθήσω σε οτιδήποτε μου ζητηθεί ανά πάσα στιγμή κάτι άλλωστε που το έχω κάνει ήδη.
Πότε είναι καλή η διαιτησία σε ένα αγώνα και σε ποια λάθη πέφτουν οι ρέφερις; (τα ξεκαθαρίζει μεγάλος και έμπειρος διαιτητής...) Reviewed by THE REFEREES on 5:28 μ.μ. Rating: 5
All Rights Reserved by Γκρίζοι Λύκοι © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.